Història

La primera biblioteca pública de les Borges Blanques data de l’any 1918 i fou una de les quatre primeres biblioteques creades per la Xarxa de Biblioteques Populars de la Mancomunitat. L’edifici va ser enderrocat en acabar la guerra civil. Després de la guerra, s’obrí un llarg període sense cap servei bibliotecari. No fou fins a mitjans dels anys 60 quan en una sala de l’Ajuntament, s’habilità un espai com a sala de lectura, per fer les funcions de biblioteca.

L’edifici on actualment es troba la biblioteca data del 1975. Els primers anys, la biblioteca funcionava un parell d’hores a la tarda. A mitjans dels 80, amb el traspàs de competències del Ministerio de Cultura a la Generalitat, s’inicià la tasca d’adequació del fons i de l’espai, seguint les premisses de la Llei de biblioteques de 1981. A finals dels anys 80 es dotà la biblioteca de personal tècnic i es va augmentar el nombre d’hores d’obertura al públic.

Amb l’aprovació de la llei de biblioteques de l’any 1993 s’inicià una etapa de nous canvis, nous ideals i nous objectius. Calia planificar una tasca molt important: captar i formar usuaris, arribar a la població, a la comarca.

L’any 2000 va començar la informatització de la biblioteca i es va localitzar tot el fons. El primer semestre de l’any 2001, es va iniciar el servei de préstec informatitzat. El mes de febrer de 2002, la biblioteca es va traslladar provisionalment a l’edifici del Centre Cívic per continuar prestant els seus serveis mentre s’efectuaven les obres de remodelació.

L’edifici actual es va començar a remodelar el mes de març de 2002 i es va inaugurar el dissabte 29 de març de 2003.
Aquestes millores han permès que la biblioteca actual sigui més gran que l’anterior i pugui oferir més serveis. Hem passat d’un espai de 300 m² a 600 m².

L’any 2008, com a biblioteca comarcal, el Consell Comarcal de les Garrigues va endegar una línia de col·laboració basat en el projecte de comarca, que inclou donar suport i dinamitzar les sales de lectura i biblioteques de la comarca mitjançant activitats, així com custodiar una valuosa secció de col·lecció local i comarcal.

Segueix-nos

Estigues al dia de les nostres activitats i novetats a les xarxes.

Aquest lloc fa ús de galetes i recopila informació per oferir una millor experiència. Navegar-hi significa estar d'acord amb la normativa i la política de galetes, consulti l'enllaç per més informació.